BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, May 30, 2009

kesyukuran

salam semua..

kyn dcni..hmmm..
da lme xpost..
act nk habaq sumting..
ak nk msok usm nt..(dis 27th june)
kt klate..
ak sgt sedey snanye(waaaaaaaaaaaaaaaaaaa)hny tuhan yg tahu
coz i've more prferred to get upu rather than diz usm
tp ni da ak nye rezki..
i accept it..
aku cube la
tp jkalw rezki aku msih ade upu nt
tgok ah cmne nt
ak btaw
snanye ak xbrape mnat ngn ngeri klntan
tp mulai skg ak kne ubh persepsi ak kt ngeri neh
kowg doa2kn aku dpat twrn u len sme..hehe
klntan jao
pasni mst ak jrg blik uma
klo rezki ak ktcne
nmpaknye 5 taon la ak berkmpg kt klantan
kowg doakn ak k(waaaaaaaa sedey sgt)
smoge kte bjmp lagi jkalw pjg umo ini
cti aku pon smakin ari smkn bkurg
so ak kne mghargai stiap saat mulai saat ini..(stat)
keyla..
aku nk muhsbah dri neh

rndu kt kowg sume

p/s-smuge cte2 kowg jue tcapai upu nt n jue mdpat tmpat di u
oh ye..sme2 kte doakn E+amen+kaled supye lbih rjin dmse hdpn kelak
may all ur dreams come true dude
kaled kte nk jdi junior ak kt usm nt..hehe..meh2

bye oll..aku xkn lupekn kowg..insyaallah
oh ye aku da ade facebook(smpat ag..hehe)
meh2 add aku(kyn_kiwi@yahoo.com),,ym skali

Friday, May 29, 2009

di pg hari..

salam semua...
hahaha...
hm,nk bgtau,besok aku ade wt bbq..
tp korg xleh join..haha..
only 4 my family...
wt kt sg plak 2..
mmg enjoy...
besok korg tgk ah gmb bbq 2...haha,hrp jgn jeles..

pesanan dari adek2 aku..dsampaikan oleh akoo..

kaled msg akoo..dier pesan..

#post kt blog yg kami ok kt sni..
#doak kami!

aku cume mnyampaikan pesan..
yg ikhlas :akak dorang..husna fasihah..

bye bye bye..
selamat tinggal..
doakn akoo selamt..(nih pesanan akoo plak)..
daa..
chow..

Thursday, May 28, 2009

zwani.com myspace graphic comments
Myspace Islam Comments & Graphics

hahaha

salam....
hahaha......
lame aku xpost ape2 kt korg....er,korg?

hmm....aku xde cite r..
comenye,nk ckp bila mane aku mlht kwn yg repeat,
rase kejelesan dihati tmbul bak coki2 yg disusun rapi menghala ke langit...

hmm....bila r nk smbng s2dy blek,...????

Wednesday, May 27, 2009

joke tyme

I was helping a nursery
school pupil write her
name."You're like my
daddy,"she observed.
"Does your daddy
help you write your
name too?"I asked.
"No,"she replied.
"But he's got hairy arms."
:P

jawapan kpd persoalan kawan kter..ikot jer ah kemahuan dorang..adela hikmah dsebalikny..insyaAllah..

Kategori : AKIDAH Akhlak
Tajuk :
Mentaati Kedua Ibu Bapa
Hadith :
Sabda rasulullah s.a.w yang maksudnya: “ Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa.”

Riwayat al-Hakim



Huraian
Pengajaran hadis:
i) Tanggungjawab anak terhadap kedua-dua ibu bapa terbahagi kepada dua iaitu tanggungjawab semasa mereka masih hidup dan tanggungjawab selepas mereka meninggal dunia.
ii) Semasa kedua-dua ibu bapa masih hidup anak-anak hendaklah berbakti dan berbuat baik kepada mereka kerana ibu bapa adalah orang yang paling banyak berjasa kepada anak. Di antara adab yang mesti dipraktikkan sentiasa ialah berlemah lembut dan berbudi bahasa apabila berkomunikasi dengan mereka, berbelanja untuk keperluan ibu bapa dan menjaga mereka dengan sebaik-baiknya.
iii) Manakala apabila kedua-dua ibu bapa telah meninggal dunia adalah menjadi tanggungjawab anak-anak untuk mendoakan kesejahteraan ibu bapa mereka, menzirahi pusara mereka, melaksanakan nazar mereka yang belum tertunai, menghubungkan silaturahim dengan sahabat handai ibu bapa, mengqadakan puasa yang terhutang, menunaikan haji sekiranya mampu, membaca al-Quran dan melunaskan hutang ibu bapa yang belum langsai semasa hayat mereka.
iv) Sesungguhnya bagi setiap anak, meskipun telah mempunyai keluarga sendiri mereka wajib mentaati dan menghormati kedua-dua ibu bapa. Anak yang tidak mentaati kedua-dua ibu bapa dianggap sebagai anak yang derhaka sedangkan kesalahan menderhaka termasuk di kalangan dosa-dosa besar.
v) Setiap anak yang derhaka akan dilaknat oleh Allah S.W.T, amalan dan ibadah mereka tidak diterima dan tidak akan mendapat ganjaran yang memungkinkan perbuatan baik yang dilakukan sepanjang hayatnya akan sia-sia. Oleh itu Islam menitikberatkan keredaan kedua-dua ibu bapa agar hidup sentiasa diberkati Allah.

all about women..

Kategori : AKIDAH Akhlak
Tajuk :
Menjadi Isteri Solehah
Hadith :
Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:“Apabila seseorang isteri meninggal dunia dan suaminya redha kepadanya, maka ia akan masuk syurga.”

Riwayat Tirmidzi dan Ibn Majah



Huraian
Pengajaran Hadis:
i) Islam telah menggariskan peranan suami dan isteri dengan jelas di mana suami mestilah bersedia untuk mentadbir rumah tangga dan isteri pula mestilah bersedia untuk mentaati perintah suami.
ii) Syurga anak adalah di telapak kaki ibunya manakala syurga isteri adalah apabila taatkan suaminya. Taat di sini bererti patuh kepada perintah dan kehendak suami kecuali apabila suami menyuruh melakukan dosa. Ia menduduki tempat kedua selepas taat kepada Allah dan Rasul.
iii) Ketaatan isteri berkait rapat dengan keperibadian suami di mana kuasa suami bukan terletak pada kekuatan fizikalnya tetapi terletak pada iman, ilmu dan kesabarannya. Dengan demikian barulah kepimpinannya menjadi lebih mantap dan dihormati isteri..
iv) Kunci kerukunan rumah tangga adalah persefahaman antara suami isteri. Oleh itu Islam telah menyarankan bahawa dalam mencari isteri idaman hendaklah dari kalangan wanita yang mempunyai empat ciri seperti berketurunan baik, elok paras rupanya, berharta, dan kuat pegangan agamanya. Namun yang perlu diutamakan adalah yang solehah (beriman) agar mudah untuk dididik dan beberapa masalah rumah tangga dapat dielakkan seperti isteri nusyuz dan sebagainya..
v) Setiap wanita Islam hendaklah menyedari tentang hak-haknya yang telah digariskan oleh syarak agar tidak berlaku kekeliruan dalam mentaati suami sehingga menjadi mangsa penderaan oleh suami yang tidak bertanggungjwab. Oleh itu seorang isteri yang solehah adalah yang mencakupi erti kata wanita yang berilmu dan beriman. Dengan demikian rumah tangga akan sentiasa aman dan bahagia.

Tuesday, May 26, 2009

jihad kaum wanita..

Kategori : IBADAH Haji Umrah
Tajuk :
Jihad Kaum Wanita
Hadith :
Daripada Aishah r.a. katanya, aku berkata, “Ya Rasulullah, kita mengetahui bahawa jihad adalah sebaik-baik amalan. Oleh itu apakah kami kaum wanita tidak boleh ikut berjihad?” Baginda terus menjawab: “Bagi kamu semua (kaum wanita) jihad yang paling baik ialah mengerjakan haji dan mendapatkan haji mabrur.”

(al-Bukhari)



Huraian
Haji juga disebut oleh Rasulullah SAW sebagai ibadah yang darjatnya sama dengan jihad fi sabilillah, kerana apabila seseorang itu mati sewaktu menunaikan ibadah haji, matinya itu tergolong seperti mati syahid. Rasulullah SAW bersabda: " Jihad orang yang tua, lemah dan wanita ialah menunaikan haji" (an-Nasa'i). Oleh itu setiap muslim harus menunaikan ibadah haji dengan sebaik-baiknya sebagaimana ibadah-ibadah lainnya iaitu ia mestilah disertai dengan hati yang ikhlas kerana Allah dan dalam rangka memperoleh keredhaan-Nya. Apabila keikhlasan sudah tertanam di dalam jiwa, meskipun pelaksanaannya kelihatan begitu berat dan memerlukan pengorbanan harta, tenaga, waktu, perasaan bahkan nyawa, seseorang muslim akan dengan sendirinya terasa ringan untuk melakukannya. Sebaliknya, tanpa keikhlasan, bukan sahaja ibadah yang berat seperti tawaf yang memerlukan manusia bersesak-sesak, wuquf di dalam cuaca panas terik, melontar yang bakal dihujani pelbagai risiko dan sebagainya, malah ibadah yang ringan pun akan terasa berat untuk dilaksanakannya jika hati tidak disertai keikhlasan. Itulah sebabnya mengapa haji termasuk dalam konteks jihad dalam beribadah.

alamat mimpi..

Kategori : AKIDAH Akhlak
Tajuk :
Alamat Mimpi
Hadith :
Dari Abu Hurairah r.a, dari Nabi s.a.w sabdanya:”Apabila hari kiamat telah dekat, jarang mimpi seorang muslim yang tidak benar. Mimpi yang paling benar ialah mimpi yang selalu berbicara benar. Dan mimpi seorang muslim adalah sebahagian dari 45 jenis nubuwwah (wahyu). Mimpi itu ada tiga jenis:(1)Mimpi yang baik adalah khabar gembira daripada Allah, (2) mimpi yang menakutkan atau menyedihkan datangnya dari syaitan, (3) dan mimpi yang timbul kerana ilusi, angan-angan atau khayalan seseorang. Maka kerana itu jika kamu bermimpi yang tidak kamu senangi, bangunlah kemudian solat dan jangan menceritakannya kepada orang lain.”

(Muslim)



Huraian
Setiap daripada kita pernah mengalami mimpi. Mimpi yang hadir ada yang menyenangkan dan ada juga mimpi yang buruk. Namun tidak semua mimpi dapat ditafsirkan makna yang tersirat di sebaliknya. Adakalanya mimpi itu bagaikan angin lalu yang tidak meninggalkan kesan kepada kita dan tidak kurang juga mimpi yang kita alami itu benar-benar menjadi kenyataan. Mimpi bagi orang yang bertaqwa merupakan perkhabaran benar terhadap sesuatu yang akan berlaku. Contohnya, Rasulullah s.a.w tidak bermimpi melainkan mimpi-mimpi baginda menjadi kenyataan. Begitu juga dengan nabi-nabi yang lain yang mengalami mimpi yang benar seperti kisah yang melatarbelakangkan sambuatan perayaan Idul Adha. Nabi Ibrahim a.s bermimpi, lalu baginda menceritakan hal mimpinya itu kepada anaknya, Ismail, "Wahai anakku, aku bermimpi menyembelihmu. Bagaimana pendapatmu?" (as-Shaffat: 102). Kerana yakin mimpi itu datang daripada Allah S.W.T, maka nabi Ismail a.s merelakan dirinya dikorbankan. Allah menghargai kesetiaan hamba-hamba-Nya yang soleh ini lalu menggantikan Ismail dengan seekor kibas. Begitu juga dengan kisah Nabi Yusuf a.s. Diceritakan bahawa pada suatu hari nabi Yusuf mengkhabarkan kepada bapanya nabi Ya'qub,"Wahai bapaku, aku melihat sebelas bintang, matahari, dan bulan bersujud kepadaku." (Yusuf: 4). Ternyata mimpi ini membawa petanda baik bahawa nabi Yusuf akhirnya diangkat menjadi pemimpin yang berkuasa dan bijak. Namun mimpi bagi insan yang jauh dari keimanan kebanyakannya datang daripada syaitan. Jika mimpinya itu benar-benar menjadi kenyataan maka itu adalah sebagai peringatan daripada Allah SWT agar mereka yang jauh daripada kebenaran (hidayah) itu kembali dekat kepada-Nya.

tatatertib wanita d dalam masjid..

Kategori : IBADAH Solat
Tajuk :
Tatatertib Wanita Di Dalam Masjid
Hadith :
Yahya bin Qaza’ah menyampaikan kepada kami, daripada Ibrahim bin Said, daripada az-Zuhri, daripada Hind binti Harith daripada Ummu Salamah katanya :”Apabila rasulullah s.a.w memberi salam, wanita-wanita bangun ketika selesai salam baginda dan baginda duduk sekejap pada tempatnya sebelum baginda bangun. Katanya:”Kami berpendapat wallahu a’laam, itu adalah bertujuan supaya wanita-wanita beredar lebih dahulu daripada lelaki.”

(Bukhari)



Huraian
Sebarang perkara yang mendatangkan fitnah, hendaklah dielakkan apalagi dalam mengerjakan ibadat solat sedangkan solat itu bertujuan mencegah kekejian dan kemungkaran. Oleh itu bagi wanita yang mengerjakan solat di masjid seboleh-bolehnya mengelak daripada sebaranga fitnah yang berpunca daripada berbagai perkara seperti bertabarruj (berdandan atau bersolek), ikhtilath (bercampurnya antara lelaki dan perempuan), memakai wangi-wangian dan lain-lain. Maka apabila selesai mengerjakan solat cepat-cepatlah pulang ke rumah dan jangan sekali-kali mendedahkan diri pada pandangan lelaki yang bukan mahram sebagaimana yang dimaksudkan di dalam hadith di atas.

perempuan..

Kategori : AKIDAH Akhlak
Tajuk :
Perempuan
Hadith :
Daripada Aisyah r.a, dari Nabi S.A.W baginda telah bersabda yang maksudnya:”Sesiapa yang diberati menanggung sesuatu urusan menjaga dan memelihara anak-anak perempuan, lalu ia menjaga dan memeliharanya dengan baik, nescaya mereka menjadi pelindung baginya daripada api neraka."

(Bukhari, Muslim dan Tirmidzi)



Huraian
1. Perempuan atau wanita adalah makhluk Allah yang amat istimewa. Kemuliaan dan keruntuhan sesuatu bangsa terletak di tangan mereka.
2. Kedua ibu bapa wajib memberi perhatian terhadap anak-anak perempuan lantaran anak-anak perempuan merupakan aset penting yang menentukan sama ada ibu bapa mereka layak memasuki syurga atau terhumban ke dalam neraka disebabkan oleh mereka.
3. Rasulullah SAW pernah bersabda dalam hadis baginda yang bermaksud: "Takutlah kamu kepada Allah SWT dalam perkara-perkara yang berhubung dengan kaum wanita." Ini bermaksud bahawa setiap ibu bapa dan yang bergelar suami hendaklah sentiasa mengawasi anak-anak perempuan dan isteri mereka agar sentiasa berpegang teguh dengan agama dan mematuhi perintah Allah SWT.
4. Kata orang ‘menjaga lembu sekandang adalah lebih mudah daripada menjaga anak perempuan seorang’. Kemungkinan ini ada benarnya apakala kita melihat ramai ibu bapa yang menjaga anak-anak mereka dengan hanya memberi tempat tinggal, makan dan minum semata-mata seperti menjaga dan memelihara binatang ternakan yang hanya bertujuan menggemukkan sahaja. Sedangkan pendidikan agama tidak diberi penekanan yang sepatutnya. Contohnya dalam perkara aurat dan pergaulan hingga akhirnya ramai perempuan atau wanita yang menjadi bahan fitnah dan terdedah dengan berbagai keburukan yang mencemarkan nama baik keluarga dan agama.
5. Sesungguhnya anak-anak yang diajar dengan didikan agama yang baik akan memberi faedah kepada ibubapanya semasa hidup dan selepas mati bahkan secara logiknya tiada ibubapa yang inginkan anak-anak mereka menjadi beban dan membawa kecelakaan kepada mereka di dunia apalagi di akhirat kelak.

cinta lahirkan ketaatan..

Kategori : AKIDAH Usuluddin
Tajuk :
Cinta Lahirkan Ketaatan
Hadith :
Daripada Abu Hurairah ra bahawa Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya : “ Demi Allah yang jiwa ku di tangan-Nya tidak beriman seseorang kamu sebelum aku menjadi orang yang lebih dikasihinya daripada bapanya dan anaknya.”

(al-Bukhari dan Muslim) ; Rujuk Mukhtasar Sahih al-Bukhari 14, Mukhtasar sahih Muslim 23)



Huraian
Orang-orang yang keras hati tidak akan mengenal kasih sayang, kurang peka perasaan, lagi tipis perikemanusiaannya. Berbeza halnya dengan orang yang dikurniakan Allah SWT dengan hati yang lembut, penuh kasih sayang lagi penuh kemurahan. Rasulullah SAW contohnya dikenali sebagai seorang yang penuh kasih sayang dan lembut hatinya. Sudahkah kita berusaha mengamal dan mencontohi sikap baginda yang sangat terpuji itu hingga cinta kita pada Rasulullah bukan sekadar cinta buta, tapi cinta yang melahirkan ketaatan pada Allah SWT dan sikap mulia dalam kehidupan kita sehari-hari? Jika direnung, tidak wajar kita mengatakan bahawa kita mencintai Rasulullah sedangkan dalam kehidupan seharian, kita sering melanggar nasihat-nasihat baginda? Kecintaan kita pada baginda selama ini cuma cinta bersahaja, bukan juga cinta biasa sebagaimana cinta kita kepada anak-anak atau manusia yang lain. Sedangkan kecintaan Rasulullah pada kita umatnya amat mendalam dan luar biasa, disebut-sebut oleh baginda hingga nafas yang terakhir!

penyelesaian untuk masalah yg berantakan d bawah..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini




Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Sunday, May 24, 2009

yuna wannabe..wahah..

bg yg betany td..sal fasa 2..ad kat chat box uh..nengok ler..

salam....cerita air terjon plak...hahaha

video

hahaha....salam semua...
semalam,dri pg hingga mlm g kuar ngan family...
haha..g mndi air terjon,g makan2...
hmm...da lame x g jln2 cm2..

haha,kaled,thx sbb msokan lgu faizal tahir 2...
sbnrnye,faizal tahir msj aku smlm,die kim salam kt ko..
hahaha...
hm...
er,tragedi 4.08????
hehehe...4 those who know...but i think only both of us who know about this...
haha...
klu ade jodoh,i.allah jd kenyataan....hahaha

bubye...

>> salam sume...

sok aq akn g smbg blaja lek... nk capai cita2 yg slalu di-impi2-kn sjak kecik2 lu... doakn aq brjaye...

+ aq dh tuka lgu... hope korg Njoy!! ++ g dani... hadiah utk ko... lgu feveret ko... dh r perasan sore die cm fezal tahir... opppsss... sori trlepas... huhu... xp2 yg pntg rahsia kte ttp rahsie... (4.08)... husna pon... lagu yuna pon ade...

iman..iman..iman..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini






Dapatkan Mesej Bergambar di Sini




Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

owh..iman..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Saturday, May 23, 2009

bout e

e suh gtau dy skarng on da way peg melake
dy masok matrik sane
doa kan kite sume berjaye k,walo kat mane kte dok..
insyaallah..amin..



from: yg tau

e skarng sht2 je
ade kat uma



from: ygb tau sal dy...hehehe

sahabat..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini




Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini






Dapatkan Mesej Bergambar di Sini







Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini






Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



husna..

samat pagi~~~

wei,ade sape2 tau cite sal e x???senyap je die skg..

al-fatiha..

سُوۡرَةُ الفَاتِحَة
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ (١)

ٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلۡعَـٰلَمِينَ (٢) ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ (٣) مَـٰلِكِ يَوۡمِ ٱلدِّينِ (٤) إِيَّاكَ نَعۡبُدُ وَإِيَّاكَ نَسۡتَعِينُ (٥) ٱهۡدِنَا ٱلصِّرَٲطَ ٱلۡمُسۡتَقِيمَ (٦) صِرَٲطَ ٱلَّذِينَ أَنۡعَمۡتَ عَلَيۡهِمۡ غَيۡرِ ٱلۡمَغۡضُوبِ عَلَيۡهِمۡ وَلَا ٱلضَّآلِّينَ (٧)


Al-Fatiha
In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful (1)

Praise be to Allah, Lord of the Worlds, (2) The Beneficent, the Merciful. (3) Owner of the Day of Judgment, (4) Thee (alone) we worship; Thee (alone) we ask for help. (5) Show us the straight path, (6) The path of those whom Thou hast favoured. Not (the path) of those who earn Thine anger nor of those who go astray. (7)

hmm..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

tomey ny adik akak pakai 2dong..meh kt akak husna..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

ala tomey2..meh kt akak husna meh..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

all about iman..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini






Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


husna..

iman adalah mutiara..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


husna..

iman..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


husna..

Friday, May 22, 2009

free palestine..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


husna..

xde tajok.....

hmm....kaled!!!make sure plan utk g jln2 jd!!
haha...
dh lame xg jln2...
ari 2 ade `org`(4 those who know) g jln2 kt tmpt kwn die,agk jeles r..
sbb aku da lame xg jalan2..
hm...nk cite ape ek..
td aku g men futsal...
penat w0o..
dpt score 2 gol je td..
hm,kire ok r 2..
tp spatotnye dgn khebatan aku,aku boleh score berat0o0os go0o0l...
haha,riak2...
tp yg xbest nye td aku x tngkp gmba r..

+nk bgtau td...ptg td wt prtama kali aku kol kaled setelah sebulan xkol die(msj slalu)..
hm,sbnrnye susa utk aku kol org...tp kpd org yg aku kol 2 sbnrnye boleh bangga,sbb aku susa sgt nk kol org..
haha
saving kedit...haha,4 those who know...

we luv islam..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini




Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


husna fasihah..

iman adalah mutiara..ikhlas dari husna..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini






Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini






Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

kenangan bersama...

hoho... pekabo sume... korg must be miss me sooooo muchhhh... tol x... sje capap sket... dh lme x mngimarahkn blog ni... cmne ek korg skang... kalo ley capap2 r sket ltak korg nye new look!!! aq cm bese je... comey... hoho...





ni kueh tradisional yg aq wat... bracelet cake a.k.a kueh gelang... huhu... sdap woo!!!





+ aq ade gk wat sebijik kek lobak... sdap... masking die comot sket... ektually dh lme wat tp cme skang rse nk ltak dlm blog... huhu...





how sweet these guys are... hoho... (aq x tau npe aq kepingin skali ltak gmbr nie...)





x ksh r pe yg dh brlaku tu biar r brlalu... usah dikenang.
namun, walau spe pn kte, kte ttap diri kte... (pe yg aq mepek ni)
walaupun bg2... setiap yg phit or even yg mnis... (cm telabik je...) ttap trphat dlm igtn kte... jd r diri kte yg trbek!!!





sje je ltak gmba kt atas ni... gmb ni dtgkap pd hr trakhir pspm2... (dani sbnrnye ngah ngitai2 seseorg...) huhu... just 4 those who know...

>> doakn agar kte sume brjaya dunia + akhirat!!!
>> jgn kcwa dgn rslt pspm....!!!
>> gud lark!!!

MOST IMPORTANT!!

~ jgn loct cntct!!! (kul doblas) 4 those who know!!! huhu...
~ update r blog nie at least once a week...
~ kawen jmput!!!

ikhlas dari husna..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini




Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

senyum sokmo..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


husna..

asar da msok akak gerak dlu..

dek kaled..dek men..jgn gado..bncng elok2..yer salam adek2 ku

kaled

pointer ko bape

KALED!!!!! ni tempat ko kene g....





JOM KALED.........